تبیان، دستیار زندگی

بهترین قیمت دیزل ژنراتور در معتبرترین مرجع خرید

ژنراتورها از منابع سوختی مانند بنزین، گاز طبیعی یا انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کنند تا در مواقع اضطراری بتوانید برق کمپینگ را تغذیه کنید، دستگاه‌های موبایل را شارژ کرده یا وسایل ضروری را در خانه راه ‌اندازی نمایید. آنها از ژنراتورهای کوچک قابل حمل که برای کمپینگ ایده آل هستند، تا ژنراتورهای آماده به کار بزرگ که اساساً وسایل دائمی خارج از خانه را تامین می کنند، متغیر می باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دیزل ژنراتور




ژنراتورهای برق اساساً نیروگاه های کوچکی هستند که برق را در محل تولید می کنند و به عنوان جایگزین یا مکمل برق از شبکه به کار گرفته می شوند. نکته قابل توجه این سات که نیروگاه های حرارتی بزرگ و ژنراتورها، عملکردی مطابق با یک اصل واحد دارند. هر دو سوخت را برای ایجاد حرکت یا انرژی مکانیکی می سوزانند و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می نمایند. دیزل ژنراتور یکی از کاربردی ترین تجهیزات در این صنعت است که در بسیاری از مصارف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای اصلی ژنراتورها

ژنراتورها، دو جزء اصلی دارند که شامل موتور احتراق داخلی و دینام می شود. درست مانند موتور احتراق داخلی یک خودرو، موتور ژنراتور برای کار کردن به سوخت نیاز دارد. گازوئیل، گاز طبیعی، پروپان، بنزین و سوخت های زیستی گزینه های رایجی برای این کار هستند که در موتور برق، برای تولید برق استفاده می شود. به سادگی می توانید برای خرید موتورهای برق یا دیزل ژنراتور، راهنمایی های لازم را از رادوکو دریافت کنید. کارشناسان این مرکز فروش معتبر، اطلاعات جامعی در اختیار شما می گذارند.

چگونه یک ژنراتور، برق تولید می کند؟

حرکت چرخشی تولید شده توسط موتور، به دومین جزء اصلی یعنی دینام گسترش می یابد. دینام یک شکل از انرژی را که انرژی جنبشی دورانی است، با استفاده از خواص القای الکترومغناطیسی به الکتریسیته تبدیل می کند، پدیده فیزیکی که میدان های مغناطیسی متغیر توسط آن جریان های الکتریکی ایجاد می نمایند.
دینام ژنراتور، دارای دو بخش استاتور و روتور است. استاتور محفظه ای است که از سیم پیچ های مسی زیادی تشکیل شده است و با چرخش روتور در داخل استاتور، میدان مغناطیسی آن نیز می چرخد. میدان مغناطیسی، الکترون ها را در استاتور به جریان انداخته و جریان الکتریسسته را ایجاد می نماید.

اجزای یک موتور برق

موتور برق ، علاوه بر ژنراتور و دینام، شامل اجزای دیگری نیز می باشد تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. یک سیستم سوخت تضمین می نماید که موتور ژنراتور، یک منبع ثابت سوخت را دریافت می کند. در ژنراتورهای کوچکتر، سیستم سوخت می تواند بسیار ساده بوده و شامل مخزن و فیلتر سوخت باشد.
این در حالی است که ژنراتور نیاز به تامین برق با ولتاژ صحیح دارد، بنابراین یک تنظیم کننده ولتاژ برای اطمینان از دستیابی و حفظ ولتاژ مناسب در نظر گرفته شده است. بخش‌هایی از ژنراتور در حین کار داغ می‌شوند، بنابراین برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، به یک سیستم خنک‌ کننده نیاز است.
ژنراتورهای کوچکتر معمولاً با هوا خنک می شوند. اما ژنراتورهای بزرگتر باید با آب خنک شوند. سپس سیستم اگزوز وجود دارد که گازهای داغ احتراق را حذف می کند. مبدل های کاتالیزوری، فیلترهای گرد و غبار یا اسکرابر را می توان برای تمیز کردن اگزوز در دیزل ژنراتور اضافه کرد.
در ژنراتورهای بزرگتر مورد استفاده در کاربردهای تولید همزمان، گازهای خروجی را می توان برای گرم کردن آب استفاده نمود. به عنوان مثال، به عنوان بخشی از یک طرح گرمایش منطقه ای از آن بهره برد. این بدان معناست که انرژی سوخت، هم به انرژی الکتریکی و هم به انرژی گرمایی مفید تبدیل می شود و کارایی دستگاه را بهینه می کند.
علاوه بر این، معمولاً یک سیستم روغن برای روغن کاری، یک باتری برای احتراق، یک مکانیسم شارژ باتری، یک صفحه کنترل برای نظارت بر گیج ها و پارامترهای مختلف دستگاه و چارچوبی که تمام اجزای دستگاه در آن قرار دارند، تعبیه شده است. در صورتی که قیمت دیزل ژنراتور را از مرکز معتبری می خواهید، می توانید با رادوکو در تماس باشید.

تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور

نگهداری از یک دیزل ژنراتور، یک فرآیند نسبتا مشابه در میان سه نوع اصلی موتور است. در ابتدا، پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری، سازگار با هر نوع ژنراتور حیاتی است. یک روش معمول تعمیر و نگهداری، بازرسی عمومی است.
بازرسی ها شامل بررسی نشتی، ارزیابی سطح روغن و مایع خنک کننده، نگاهی به تسمه ها و شلنگ ها، بررسی پایانه ها و کابل های باتری است. مهم است که روغن را نیز بررسی کنید، زیرا باید به طور منظم تعویض شود. فرکانس تعویض روغن به سازنده، تعداد دفعات استفاده از ژنراتور و محیط کار شما بستگی دارد. به طور معمول، توصیه می شود روغن را پس از 100 ساعت کارکرد تعویض کنید، به خصوص اگر ژنراتور از دیزل استفاده می کند. تعمیر و نگهداری ژنراتور به موارد زیر نیاز دارد:

تمیز کردن و فیلتر کردن سالانه سوخت:
این نکته در طول عمر دستگاه موثر است، زیرا سوخت دیزل به سرعت تجزیه می شود. پس از چند هفته کارکرد، سوخت دیزل از طریق آلودگی آب و میکروب ها تجزیه می شود و در نتیجه خطوط سوخت و فیلترها مسدود می گردد. تمیز کردن سوخت شامل، استفاده سالانه بیوسیدها در همه ژنراتورها به جز ژنراتور آماده به کار است که در آن رطوبت را جذب می کند.

حفظ سیستم خنک کننده:
سیستم خنک کننده در ژنراتورها باید حفظ شود. این، نیاز به بررسی سطح مایع خنک کننده در فواصل زمانی موجود دارد که باید در دوره های خاموشی انجام شود.

بررسی قدرت باتری:
این به ویژه برای ژنراتورهای آماده به کار صادق است، زیرا مشکلات باتری، علت اصلی خرابی آنهاست. اطمینان حاصل کنید که باتری ها، به اندازه کافی قوی و شارژ شده باشند تا عمر طولانی داشته باشند تا در راه اندازی ژنراتور دچار مشکل نشوند.
علاوه بر بهترین شیوه های فوق، بیرون کشیدن ژنراتور به صورت هفتگی به مدت 30 دقیقه تحت بار نیز مهم است. این کار باتری را شارژ می کند، رطوبت اضافی را از بین می برد، موتور را روغن کاری کرده و سوخت و فویل را فیلتر می کند.
هر قطعه ناپایدار که در هر نقطه از دیزل ژنراتور یافت می شود، باید به طور ایمن در آن قرار گیرد. همچنین باید سوابق بازرسی ها و آزمایش ها را برای بررسی های بعدی نگه دارید. این سوابق به شما این امکان را می دهد که از وضعیت ژنراتور خود مطلع باشید.
 
دیزل ژنراتور

ضرورت استفاده از ژنراتورها

ژنراتورها از منابع سوختی مانند بنزین، گاز طبیعی یا انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کنند تا در مواقع اضطراری بتوانید برق کمپینگ را تغذیه کنید، دستگاه‌های موبایل را شارژ کرده یا وسایل ضروری را در خانه راه ‌اندازی نمایید. آنها از ژنراتورهای کوچک قابل حمل که برای کمپینگ ایده آل هستند، تا ژنراتورهای آماده به کار بزرگ که اساساً وسایل دائمی خارج از خانه را تامین می کنند، متغیر می باشند.

مزیت های ژنراتور اینورتر

ژنراتور اینورتر، دستگاهی است که با کمک موتور متصل شده به دینام، برق متناوب را تولید می کند. ضمن آنکه برخلاف ژنراتورهای دیگر، می تواند جهت تبدیل کردن برق متناوب به برق DC، از یکسو کننده بهره ببرد. در اینجا چند ویژگی در مورد این نوع ژنراتورها وجود دارد:
1.   تمایل به کوچک و سبک وزن دارد.
2.  می تواند در ماشین یا قایق جا شود.
3.  جریان ثابت به دستگاه را حفظ می کند.
4.  متکی به آهنرباهای با تکنولوژی بالا می باشد.
5.   از مدارهای الکترونیکی پیشرفته استفاده می کند.
6.   از نظر انرژی کارآمدتر است، زیرا دور موتور خود را با توجه به قدرت مورد نیاز تنظیم می نماید.
7.   AC آن را می توان در صورت استفاده با تجهیزات مناسب روی هر ولتاژ و فرکانسی تنظیم کرد.
8.   جریان AC را در خروجی ارائه می کند، آن را به جریان DC تبدیل کرده و در نهایت آن را به AC معکوس می نماید.
ژنراتورهای اینورتر می توانند ژنراتورهای تمام خانگی یا ژنراتورهای قابل حمل باشند، اما در نحوه تولید برق متفاوت هستند. یک ژنراتور، استاندارد برق را در یک فاز تولید می کند، اما نمی تواند جریان برق را ثابت نگه دارد. ژنراتورهای اینورتر در سه فاز، الکتریسیته تولید می کنند و یک جریان متناوب با فرکانس بالا (AC) را فراهم کرده که سپس به جریان مستقیم (DC) معکوس می شود و در نهایت یک بار دیگر به خروجی AC پایدار معکوس می شود.
این فرآیند پیچیده به نظر می رسد، اما در واقع به ایجاد چیزی که به عنوان انرژی پاک شناخته می شود یا انرژی که در حین استفاده پایدار می ماند، کمک می کند. به همین دلیل، برای استفاده در لوازم الکترونیکی حساس، مانند تلفن و لپ‌تاپ مناسب است. به دلیل خروجی انرژی پایدار، ژنراتورهای اینورتر نیز بی ‌صدا عمل می‌کنند.

مزیت ژنراتور آماده به کار

ژنراتور آماده به کار یا اضطراری، نوعی سیستم الکتریکی است که قادر است انتقال خودکار را با یک سوئیچ انجام دهد که با کمک آن، هنگام قطعی بر، فرمان روشن شدن دستگاه را صادر می کند. در اینجا چند ویژگی در مورد این نوع ژنراتورها وجود دارد:
1.   به صورت خودکار عمل می کند.
2.  حفاظت دائمی برق را ارائه می دهد.
3. از موتور احتراق داخلی استفاده می کند.
4.  به طور مداوم بر برق ابزارها نظارت دارد.
5.  می تواند بر روی پروپان مایع یا گاز طبیعی کار کند.
6.  با نوع سوختی که در تأسیسات یا خانه استفاده می شود، کار می کند.
7.  دارای دو جزء، شامل یک ژنراتور آماده به کار و یک کلید انتقال خودکار می باشد.
8.  خودآزمایی های هفتگی خودکار را اجرا می کند تا ببیند که به افت برق به درستی واکنش نشان می دهد.
9. تلفات برق را در عرض چند ثانیه حس می کند و برق را راه اندازی خواهد کرد، به طوری که افت برق برای مدت کوتاهی احساس می شود.
10.  مورد استفاده در سیستم های ایمنی آسانسور، روشنایی آماده به کار، تجهیزات پزشکی و پشتیبانی حیات و سیستم های حفاظت در برابر آتش است.

برتری های ژنراتور آماده به کار

قیمت بالای یک ژنراتور آماده به کار آن را در دسته بندی کاملاً متفاوتی نسبت به ژنراتورهای قابل حمل قرار می دهد. در حالی که یک محصول کوچک و قابل حمل را می توان برداشت، حمل کرد یا در وسیله نقلیه بسته بندی نمود، اما یک ژنراتور آماده به کار، فضای بیشتری را نسبت به یک واحد تهویه مطبوع استاندارد اشغال می کند.
این ژنراتورها دارای یک مخزن سوخت بزرگ و یک موتور با راندمان سوخت بالا هستند که به آنها اجازه می دهد در مواقع اضطراری برق کل خانه را تامین کنند. برای تامین انرژی کابین‌ های کوچک یا سیستم ‌های اضطراری پشتیبان، ژنراتورهای آماده به کار، گاهی اوقات به اتصال WiFi مجهز می‌شوند که به کاربر اجازه می‌دهد وضعیت ژنراتور را از طریق یک برنامه تلفن همراه نظارت کند.
جدای از هزینه، عیب اصلی ژنراتورهای آماده به کار این است که برای اطمینان از عملکرد آنها، در صورت خاموشی نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. این نوع از ژنراتورها، برای روشن شدن خودکار در پاسخ به قطع برق و ارائه برق بدون وقفه برای خانه، گزینه ای عالی هستند.

مزیت های ژنراتورهای قابل حمل

ژنراتورهای قابل حمل کوچک، جمع و جور و آسان برای حمل یا چرخش در اطراف هستند که معمولاً با سوخت بنزین، پروپان یا انرژی خورشیدی کار می کنند؛ زیرا این منابع سوخت به راحتی در دسترس می باشند.
گاز و پروپان هر دو می توانند از پمپ بنزین تامین شوند، در حالی که انرژی خورشیدی مستقیماً از خورشید دریافت می شود. اندازه کوچک آنها به این معنی است که این ژنراتورها به راحتی در یک وسیله نقلیه قرار داده می شوند یا تا زمانی که مورد نیاز باشند، در سوله یا گاراژ نگهداری خواهند شد.
در سفرهای کمپینگ، یک ژنراتور تک و قابل حمل می ‌تواند دستگاه ‌های تلفن همراه را شارژ کند، صفحه داغ کمپ را روشن کند یا بعد از غروب خورشید، چراغ ‌ها را روشن نگه دارد. با این حال، این ژنراتورها تولید برق را فدای قابلیت حمل می‌کنند، بنابراین، قادر به تولید انرژی مشابه با ژنراتورهای بزرگتر نیستند.
 کاهش اندازه و ظرفیت آنها، به این معنی است که ژنراتورهای قابل حمل، قیمت مقرون به صرفه تری دارند. برای دریافت قیمت انواع ژنراتور، قیمت موتور برق و یا قیمت دیزل ژنراتور، می توانید با شرکت رادوکو تماس بگیرید و علاوه بر اطلاع از قیمت ها مشاوره رایگان قبل از خرید نیز ذریافت نمائید.

دیزل ژنراتور

مزیت های ژنراتورهای بنزینی

ژنراتورها می توانند با انواع سوخت های مختلف کار کنند، اما رایج ترین سوخت برای ژنراتورهای قابل حمل و اینورتر، بنزین است. هر ژنراتوری که با بنزین کار می کند، در این دسته قرار می گیرد. قدرت، ویژگی ها و کاربردهای مناسب، در ژنراتورهای سبک وزن و قابل حمل که با گاز کار می کند و ژنراتورهای اینورتر با سوخت گاز، متفاوت است.
ژنراتورهای گاز دارای کنترل های نسبتاً ساده و قیمت پایین هستند که آنها را برای اپراتورهای بی تجربه و خریداران با بودجه محدود، انتخاب های خوبی می کند. این در حالی است که این نوع ژنراتور، نرخ انتشار بالایی دارد و با سوختی کار می کند که در درازمدت گرانتر از پروپان، گازوئیل یا گاز طبیعی است.

مزیت های دیزل ژنراتور

انواع دیزل ژنراتور، همانطور که از نامش مشخص است، به جای بنزین از گازوئیل استفاده می کند. بیشتر محصولات این دسته، ژنراتورهای آماده به کار یا اضطراری هستند، اگرچه برخی از ژنراتورهای دیزلی اینورتر و قابل حمل نیز در این طبقه بندی قرار می گیرند.
 ژنراتورهایی که با دیزل کار می کنند می توانند توان خروجی کارآمدتری نسبت به ژنراتورهای آماده به کار بنزینی ارائه دهند. خرید دیزل ژنراتور مزایایی هم دارد. از آنجایی که دیزل ژنراتورها نسبت به مدل های بنزینی کارآمدتر هستند، در دراز مدت هزینه کمتری برای سوخت خواهید داشت. در این خصوص و دریافت قیمت دیزل ژنراتور، با کارشناسان رادوکو تماس بگیرید.
این ژنراتورها در صورتی که با سوخت دیزل ضد یخ پر شوند می توانند در دماهای انجماد به خوبی کار کنند. سوخت دیزل معمولی، می تواند یخ زده و ژل مانند شود و از روشن شدن ژنراتور جلوگیری کند. دمای سوخت پایین دیزل نسبت به بنزین یا پروپان، فشار کمتری به موتور الکتریکی وارد می‌کند و به ژنراتورهای دیزلی اجازه می‌دهد دوام و عمر طولانی‌تری داشته باشند.
با این حال، به خاطر داشته باشید که دیزل ژنراتور ها انتشارات مضری تولید می کنند که در صورت استنشاق می تواند سمی باشد. کسانی که به دنبال ژنراتورهای بادوام و نگهداری آسان هستند و به ژنراتور برای مصارف صنعتی یا به عنوان آماده به کار در کل خانه نیاز دارند، این یک انتخاب عالی است.

مزیت های ژنراتورهای گاز طبیعی

ژنراتورهایی که با گاز طبیعی کار می کنند معمولاً در دسته ژنراتورهای آماده به کار قرار می گیرند، اگرچه برخی از ژنراتورهای قابل حمل وجود دارند که با گاز طبیعی نیز کار می کنند. در مقایسه با ژنراتورهای دیزلی و بنزینی، ژنراتورهای گاز طبیعی، به میزان قابل توجهی آلایندگی کمتری تولید می نمایند که آن‌ ها را به گزینه ‌ای عالی برای برق پشتیبان کل خانه تبدیل می‌کند.
ژنراتورهای گاز طبیعی بسیار بادوام هستند و با نگهداری منظم می توانند سالها دوام بیاورند، اگرچه هزینه اولیه نصب این سیستم ها، نسبتاً بالا است. یکی دیگر از نقاط ضعف ژنراتورهای گاز طبیعی این است که می توانند در برابر آب و هوای بسیار سرد آسیب پذیر باشند. خریداران دوستدار محیط زیست که نگران سطوح انتشار آلاینده هستند، این گزینه را انتخاب خواهند کرد.

مزیت های ژنراتورهای خورشیدی

نصب ژنراتورهای خورشیدی، برای مصارف خانگی بسیار گران است، اگرچه سوخت تجدیدپذیر و رایگان می باشد. این ژنراتورها برای کمپینگ یا نگهداری در ماشین به عنوان منبع برق اضطراری ایده آل هستند. ژنراتورهای خورشیدی، معمولاً با پنل‌های خورشیدی داخلی ساخته می ‌شوند، اما برخی از آن‌ ها با پانل ‌های خورشیدی جداشدنی عرضه می ‌شوند که می ‌توانند برای جذب بهتر پرتوهای خورشید تنظیم یا زاویه ‌دار شوند.
معایب این ژنراتورها این است که وقتی هوا تاریک است، کار نمی کنند و قدرت زیادی تولید نمی نمایند. این نوع از ژنراتور، مناسب خریداران آگاه به محیط زیست است که می توانند هزینه های بالای اولیه ژنراتورهای خورشیدی خانگی را بپردازند.

دیزل ژنراتور


چرا دیزل ژنراتور را انتخاب می کنید؟

دیزل ژنراتور ها دارای مزایای زیادی هستند که شامل استحکام، طول عمر خوب، نیازهای نگهداری نسبتاً کم، راندمان بالا و ایمنی است. در مقایسه با موتور برق، دیزل ژنراتور ها برای چندین کاربرد مناسب هستند:
1.  برای مصارف کشاورزی منظور شود.
2.  به عنوان پشتیبان برای باتری خورشیدی قرار گیرد.
3.  برای استفاده در رویدادهای بزرگ در نظر گرفته شود.
4.  تاجرانی که برای استفاده در محل کار به ژنراتور قابل حمل نیاز دارند.
5.  به عنوان یک منبع تغذیه مداوم در یک سایت ماینینگ از راه دور منظور شود.
6.  در مراکز خرید یا سوپرمارکت ها در صورت قطع برق شبکه، به دیزل ژنراتور نیاز دارند.
7.  افرادی که خارج از شبکه زندگی می کنند و به منبع برق قابل اعتماد احتیاج خواهند داشت.
8.  برای مشاغل بزرگ، انبارها یا خدمات بهداشتی که به طور مداوم کار می کنند و در صورت قطعی برق نیاز به منبع برق اضطراری دارند.

کارآمدی دیزل ژنراتورها

اساساً، یک دیزل ژنراتور می تواند شما را قادر سازد که خانه، کسب و کار یا خدمات ضروری خود را در هنگام خاموشی، بدون وقفه و نگرانی، روشن نگهدارید. ضمن آن که، موتورهای دیزلی، به جای آنکه برای سوزاندن سوخت، از جرقه زدن استفاده کنند، از گرمای تراکمی بهره می برند که بدین ترتیب، راندمان حرارتی بیشتری نسبت به انواع دیگر موتورهای احتراق داخلی دارند.
این باعث می شود که دیزل ژنراتورها، ماشین های بسیار کارآمدی به خصوص برای استفاده مداوم و سنگین باشند. به عنوان یک قاعده کلی، دیزل ژنراتورها برای تولید هر کیلووات ساعت انرژی، 0.4 لیتر سوخت مصرف می کنند که برابر با 25 درصد بازده است.
با این حال، کارایی هر دیزل ژنراتور خاص به موقعیت و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. ژنراتورهای دیزلی معمولاً عمر طولانی دارند، زیرا نسبت به مدل های بنزینی کمتر دچار سایش می شوند. شما می توانید برای خرید انواع ژنراتورهای کارآمد، از طریق کارشناسان متخصص رادوکو اقدام کرده و قیمت دیزل ژنراتور را دریافت کنید. کسب مشاوره های پیش از خرید، می تواند در انتخابی صحیح و آگاهانه، شما را یاری کند.